Bijes sinova Lejdi Di zbog spornog intervjua

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
Legendarni razgovor sa Lejdi Di 1995. je za reportera BBC-ja bio odskočna daska u karijeri, iako je bio zasnovan na laži. Princ Vilijam i princ Hari iznose ozbiljne optužbe.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

„Nas je u ovom braku bilo troje, i zbog toga je bilo tijesno.” Izjava princeze Dajane u intervjuu za BBC 1995. o odnosu njenog supruga princa Čarlsa sa njegovom kasnijom suprugom Kamilom, spadaju u najpopularnije rečenice istorije britanske televizije. Ali, razgovor koji je reporter Martin Bašir vodio sa Lejdi Dajanom i koji je pratilo 200 miliona ljudi širom svijeta, rezultat je laži i obmane, pokazao je nedavno objavljeni izvještaj istrage.

“Podmukli način”

„Podmukli način“ na koji je Bašir dobio intervju, „značajno je uticao“ na izjave njegove majke i doveo do raspada braka njegovih roditelja, izjavio je princ Vilijam (38) u video poruci. To što je BBC zakazao u svojoj nadzornoj funkciji „značajno je doprinijelo strahu, paranoji i izolaciji“ njegove majke u posljednjim godinama njenog života, kritikovao je Vilijam. Istovremeno je zahtijevao da se taj intervju sa Lejdi Di nikada više ne emituje.

Princ Hari (36) odgovornost za smrt njegove majke prebacio je na medije. „Talas kulture eksploatacije i neetičkih praksi su je na kraju koštali života“, rekao je Hari. Dajana je 1997. poginula u saobraćajnoj nesreći u Parizu, pokušavajući da zajedno sa svojim tadašnjim partnerom Dodijem Al Fajedom utekne paparacima. 1996. Čarls je podnio zahtjev za razvod.

„Neprimjereni postupak”

Da bi princezu Dajanu privolio na razgovor, još uvijek relativno nepoznati novinar Bašir upotrijebio je lažirane bankovne izvode, koje je predočio Dajaninom bratu Čarlsu Spenseru. Izvodi su trebali da dokažu da je jedan saradnik dvorca bio plaćen da špijunira Dajanu. Potom je Spenser kontaktirao sestru. Penzionisani sudija Vrhovnog suda, Džon Dajson je posljednjih šest mjeseci istraživao Baširov postupak. Ne samo da je novinar „postupio neprimjereno“, već ova metoda predstavlja „ozbiljno kršenje“ uredničkih smjernica BBC-ja, naglasio je Dajson.

Bašir je nakon legendarnog intervjua napravio karijeru na američkim televizijama i intervjuisao između ostalog i zvijezde poput Majkla Džeksona, prije nego što se 2016. ponovo vratio na BBC. Kako se saznaje, prije nekoliko dana je napustio britansku televiziju iz zdravstvenih razloga.

„Bila je to glupost”

U međuvremnu je BBC objavio „sveobuhtvatno i bezuslovno izvinjenje“ i najavio da će vratiti sve nagrade koje je dobio za intervju. Bašir se takođe izvinio. „Bila je glupost to što sam napraivo i duboko mi je žao zbog toga“, izjavio je 58-godišnjak. Insistirao je, međutim, na tome da njegova taktika „ni u kom slučaju nije uticala na ličnu odluku princeze Dajane da razgovara sa njim“. I on je, kako je istakao, još uvijek „izuzetno ponosan“ na intervju.

Čitajte više